Wednesday, September 7, 2011

kawan.kenapa mau lawan...

kawan baik aku.
aku kenal dia...
sebelum aku mengenal A.B.C.
sebelum aku mengenal 1, 2, 3.
sebelum aku mengenal Alif, Baa, Taa...

sama-sama kongsi makan.
sama-sama kongsi minum.
sama-sama main sampai lupa siang malam.
sama-sama kongsi kisah suka duka.pahit manis hidup.
sama-sama membesar sebagai anak petani. bergelumang pasir, selut dan debu...

namun...
aku tidak hadir pada hari pertunangannya...
aku ralat di situ!
tuntutan kerja dan kekangan masa.
alhamdulillah...dia kawan yang memahami.

juga masa pernikahannya...
aku tak mampu untuk temani dia.
masa persandingannya...
dia tercari-cari aku. tapi aku tiada.
maaf!
aku tak mampu.

sungguh aku rasa kehilangan.
aku rasa kehilangan!

selamat pengantin baru sahabat....

No comments:

Post a Comment

jejak anda