Wednesday, November 10, 2010

lagu kenangan zaman sekolah

hari ni mud nak layan hotfm. nak dengar suara fafau, fbi n ag. harini dorg 3 ni tanya pasal lagu kenangan zaman sekolah. so saya pun terpengaruh la. nak lagi lagu kenangan saya ni termasuk lam list dorg tu...sambel buat keje dan membizi sempat gak saya cari lirik lagu ni. meh layan sesame...

lagu ni mengingatkan saya pada seorg kawan-suria syahara. dia nyanyi masa malam kebudayaan camping pengakap sekolah rendah. klu tak silap tahun 1994. masa tu dia darjah 4 femes dia malam tu...sonot eh!

Sesekali ku rasa teringin
Melewati hatimu yang dingin
Mendengar keluh resah
Semenjak kau kehilanganku

Tiap kali ku cuba hampiri
Makin deras degup jantung ini
Diranjang kian sepi
Ku sendiri...

Sesungguhnya tewas menghadapi
Malah ku akui sepi menghantui
Paling tidak berilah peluang
Ku berterus terang

Adakala ku rasa teringin
Bermesra denganmu bagai waktu dulu
Tapi bilakah semua ini
Akan jadi pasti bukan lagi mimpi
Kasihani diriku...

Ku wanita dengan airmata
Bukan untuk meminta simpati
Sekadar melepaskan
Rasa hati....

Ku mengharapkan...
Jendela hati...
Terbuka lagi...
Oh.. oh.. oh...

Lagu :Teringin

Artist: Shima



saya nyanyi lagu ni masa hari guru kat sekolah rendah. tak igt la masa darjah 5 ataupun darjah 6. ntah pape jer tau.haha,,,tak plan pun tetibe jer pegi offer diri nak nyanyi. kebetulan saya hapal lagu ni. jadi belasah jer lah. giler tul! layan jer weiii....takde maksud pape . mungkin masa tu terpengaruh dengan angah saya kutt...


Berapa lamakah lagi
Terpaksa aku menanti
Sehingga pedihnya penyiksaan di hati

Bukan hanya kepentingan
Malahan keegoan telah ku korbankan
Berlimpahan kasih sayang... aku curahkan
Buat mu seorang...

Kiranya semua itu
Tak bermadai bagi mu
Apa sebenarnya yang kau mahu
Ku tak tahu...

Kau hilang bila ku tiba
Kau datang bila ku kecewa...
Terasa diri...di persenda...
Dimana berakhirnya nanti
Permainan sendiwara mu ini...
Sesungguhnya aku... tak mengerti...

Jika benar cinta itu buta...
Butakah mata ku...
Berkali terluka masih jua... ku merindu...
Apa yang ku inginkan...
Cuma kejujuran dalam perhubungan...

Jika itu tiada...
Apalah ertinya...
Penantian ini hanya sia-sia

Butakah Cinta

Artist: Spring

1 comment:

jejak anda