Monday, August 2, 2010

Allah bayar cash kat dunia jer...

Macam mana Allah bayar cash kat DUNIA?
penah dapat?
hmmm?

Allah mmg la tak bg cash duit, hatta brg ke hape.Adoi yaa...
tapi balasan dengan apa yg kita buat...trs jer dpt. sebelum dihimpunkan di padang masyar pun, insyaAllah kite akan dapat balasan atas ape yg penah kita buat...

contohnya if bile buat hal dgn A, insyaAllah kita akan terkena balik dengan B. (terkena dgn org lain laaa). so baru la kita akan rasa ape yang org lain rasa. Adil tak? sgt adil kan....Tu la makna nye Allah byr cash kat DUNIA ni.

bile terkena kat diri sendiri tu...baru nk nk nanges2...doa pd Allah lah bagai, tnya Allah nape kite kena mcm ni, nape org tu buat kita mcm ni, buat macam tu. takpenah pun pikir ape yang penah kita buat kat org lain hingga Allah duga kita mcm ni...

CASH ni tade la dpt onthespot pun. tataw bile. ianya antara cepat dan lambat jer. sebab tu la kita akan rasa teraniaya jer. kita cuma akan rasa orang jer yang salah. dan kite dah terlupa dosa yang penah kite buatkan orang.

hmmm...akupenahdapatCASHini...sebab tu aku bleh buat entry ini. Dah terhantuk baru nak tergadah...begini lah aku!

kepada dia yg penah aku buat dosa tu...aku mintak maaf banyak-banyak.harap ko boleh maafkan aku...



No comments:

Post a Comment

jejak anda