Wednesday, September 15, 2010

makanan tradisi famili

makanan tradisi keluarga saya tiap kali raya adalah ketupat daun palas. mmg time raya je la buat. time lain susah skit la...nak pulak mek sorg jer buat. anak-anak haram tak reti. (saya jer lah) kakak-kakak saya agak reti la. tu pun kena mek jugak ade klu tak tak jalan...SIL saya pun try buat jugak. sebok dia nak belajar. SIL saya ni memang rajin org nyer. dapur jer tempat dia weh. akak2 saya selalu amik kesempatan taw. SIL saya ni dia masak sedap. super duper sedap lah. hehee

ni lah rupenye ketupat daun palas. ni ketupat manis. ade inti serunding daging. susah woo nk bungkus ni. rase nyer saya berjaya buat dua jer.heheee. pulut dia lembek, sebab dah cmpur gula. klu wat ketupat lemak tu berjaya bungkus lebih dari dua. hahaa.


ni lakonan semata. saya paksa shira snap pic ni.hahaa.kesudahnya memang tak jadik2 pun!


afiqah pun nk action jugak

ni my SIL

ni my kak na

now saya terkenang-kenang kat ketupat ni. mana tak nyer. telupe nak merase.

No comments:

Post a Comment

jejak anda