Friday, October 22, 2010

alhamdulillah

wah..dah jumaat pun. sok keje tapi tak masuk opis. keje luar!
alhamdulillah. 1st manuskrip buku TMK (Teknologi Maklumat & Komunikasi) dah siap kena hantar kat penulis dlu. buku pengantar penyelidikan pun dh ke printing. lega skit rase.

so far takde job baru lagi ni. bleh la rest jap eh. manjang jer rest! hiah design layout baru saya belum buat la. malas nyer...ada tak sapa-sapa sudi nk tolong saya.=)

Buat layout buku ni senang jer kutt. cuma kena kreatif n ide kena best lah. baru la org ade selera nak bukak buku tu. nak2 lagi buku pelajaran. kena ceria n tak serabut. macam buku MLH yg saya lay tu...ceh-ceh nak jugak sebut. manager saya cakap lecturer suke dgn susun atur dan layout buku tu. jadi buku baru skrg ni ikut layout buku tu la..=)...simple n nice saje..lalalala.


lay buku pun senang jer kutt...ah saya seme senang! cume leceh bile kena buku yang ade gambar, ade jadual, ade graf. eii masak ler kamu. yer la dorang bagi gambar tapi xde file gambar. gambar pulak ya ampun. blur lagi , kecit lagi. pecah lagi.eiii. pastu pandai lak rekues 'gambar tu bagi cantik skit yerr'. saya la pulak nak kena carik gambar. nak kena buat file gmbr. kalu skit tu takpe la jugak ni tak, satu chapter beratus gambarnya. nah amik la kau. mls nk google, print screen sudah...tak pun copy n paste saje. nasib la bg kat printing file pdf jer kalau tak memang bersilat la saya ni!

skrg ni saiz buku adalah nk dibesarkan. nk ikut saiz oxford fajar. tu la yang saya belum buat lagi.

No comments:

Post a Comment

jejak anda