Wednesday, May 8, 2013

hari pertama.

1st time pergi kursus tanpa dia. hem! tapi okay la. aku dah boleh berdikari sendiri. dah xde rasa nk segan-segan macam mula-mula pergi kursus Kenegaraan dulu. lagi pun pegi dengan Nia dan ade dah kawan-kawan jl lain yang aku dah kenal masa tot Pekerti.

stori sikit pasal kursus. TOT (Training of Trainner) kursus asas . WAJIB dihadiri oleh semua jurulatih Modul Pembinaan Kendiri untuk membolehkann mereka mengajar. umpama lesen la. tot ni pulak ade banyak. dan yang paling penting adalah TOT Pembinaan Karakter. yup, yang aku hadiri sekarang ni. TOT ni lama beb. ini yang paling lama. 20 hari. yang biasa nyer memakan masa selama 22 hari. dah dikurangkan mungkin sebab ade aktiviti yang sudah dimansuhkan.

masa TOT ni la, JL akan mendalami modul pembinaan karakter. dan kehidupan adalah seperti pelatih. huahaha. ngeri rasa. lagi sebab kena pt pagi. itu yang paling kritikal beb. berbalik kepada kehidupan macam pelatih, maksud nya, kita org jadi pelatih. duduk dalam kumpulan kecil, pemilihan kapten, penulisan buku kerja, perkongsian kumpulan kecil,perkongsian kelas besar dan yng paling mendebarkan adalah PLC. haih...seramnya...

oklah, smbung stori  lagi nanti. nka tido esok ade pt pagi....

salam dr kem permata resort, alor gajah melaka..=)

No comments:

Post a Comment

jejak anda